Vinkkejä fleecen ompeluun?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Vinkkejä fleecen ompeluun?

ViestiKirjoittaja Ellie » 03 Marras 2007, 20:11

Olen ajatellut ommella fleecepussukan ja muita viritelmiä siilillemme mutta vähän huolettaa se niiden ompelu, kun tuo ompelulanka saattaa niin helposti sitten takertua siilulaisen jalkoihin. Onko jotain niksejä, miten saumat kannattaisi ommella? Entä kannattaako ylipäänsä käyttää tavallista ompelulankaa? Kiitokset! :)
Ellie
New member

ViestiKirjoittaja Aurora » 04 Marras 2007, 16:14

mä kun oon ommellut käsin pari pussukkaa Suhulle niin mä oon käyttänyt puuvillalankaa sillä kun on helppo ommella ja se ei takerru niin helposti kiinni ompelulankaakin voi käyttää mutta sit pitää tehdä 2 millin kokoisia pistoja jos käsin ompelee, ompelukoneen kanssa pitää päätellä vaan huolellisesti jalyhentää langanpäät mahdollisimman pieniksi:)
Aurora
Member

ViestiKirjoittaja miia » 04 Marras 2007, 23:36

kyllä tavallisella ompelulangalla voi ommella mieluiten tietty koneella kun sillon ne langat menee sinne syvemmälle ja fleesessä ne ei näykkään niin helposti kunn tavallisessa kankaassa. leikkaa vaan langanpätkät pois tai jos pelottaa ni jättää sit ulkopuolelle ne saumat ni ei varmasti siilin jala tartu lankoihin kiinni. toki taitavammat voivat käyttää myös. ns piilosaumaa jolloin saumat jää piiloon ja vaara o poissa. kyllä nuo hiukset ja irtolangat tai frotee pyyhe on suurempi uhka siilin jaloille kun ommeltu ommel.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 06 Marras 2007, 10:54

Minä pitäisin ompelukoneella ompelemista ehdottomana juttuna. Käsin ei tule tarpeeksi tiheetä ja tiukkaa..

nim. yksi siilini menetti 4 varvastaan langan takia...
Marianne
Member

Paluu Nikkarointi & vinkit