Kerro siilisi nimestä

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Kutri » 27 Loka 2007, 21:03

Hahaa nyt löysin täältä tälläisenkin keskustelun pätkän ja pakko tännekin päästä hehkuttamaan meidän vaavista..Hassu ja pitkä tarina, pakko päästä tännekin se purkamaan..

Yleensä kun olen eläimille nimiä keksinyt, ei ole tarvinnut muutamaa minuuttia kauempaa miettiä kun ovat tuleet kun apteekin hyllyltä. Tämä siilipienokainen oli todella vaikea pala. Rehellisesti voin tunnustaa että mietintää kesti varmaankin 3 viikkoa joka päivä ja kirjoittelin nimiä paperille sitä mukaa kun niitä mieleen tuli. Kun kävin äitini luona, sielläkin kaikki sisarukseni istuivat pari tuntia pöydän ääressä ja ehdotuksia kirjattiin ylös. Vaan mikään ei minulle kelvannut..Tuli kahlattua läpi Mauri Kunnaksen muutama kirja, pokemonit, kaikenmaailman piirretyt ja myös englannin kielinen slangi sanakirja..mutta ei..

Sitten kun olin juuri nukahtanut niin muistan että sain ahaa-elämyksen..sehän on Nalle..seuraavana aamuna kun heräsin, en muistanut mitään tästä ahaa-elämyksestä. Kun menimme anoppilaan iltapäivästä muistin asian yhtäkkiä heidä kotiovellaan ja karjasin miehelle kovaan ääneen että "Nalle!!!"..Mies katsoi oudosti että nyt se sitten sekos..kunnes selitin että just muistin että näin sellaista unta että meidän siilistä tulee Nalle..Siinä sitten yhdessä nyökkyteltiin että juu sehän on Nalle..

Vauva-kuvia nähtyään kaikki tuttavatkin ovat todenneet että juu-u, onhan se meidän siilivauva ihan Nallen näköinenkin.. :) Nyt jälkeenpäin vaan ihmettelen että kun se on niin yksinkertainenkin, miksi ihmeessä se oli niin vaikeaa.. :)

Terveisiä vaan Anittalle ja meidän 4-viikoiselle Nallelle sekä siskolleen..Ja tietty myös Lara-mammalle ja Nukka-isukille!
Kutri
Member

ViestiKirjoittaja Aaposti1 » 27 Loka 2007, 21:14

Nimi Sisu, sai alkunsa siitä kun mietimme siilille nimeä. Se vain pullahti päähän ja siitä se lähti. Nimi onkin sopinut hyvin, sillä isäni puhuu aina JYRY-SISUSTA mikä onkin eräs kuorma-automerkkimme malleista... aika hupaisaa.
Aaposti1
Member

ViestiKirjoittaja suttu » 03 Marras 2007, 13:35

oikeen hävettää kertoa et siili on ollut meillä kohta kk eikä nimeä ole vieläkään päätetty. olin ajatellut nimeksi jaloa, mutta herra osoitti eilen taas ärhäkkää luonnetta kun käytiin suihkussa et täytyy vähän rankempi nimi keksiä:)
suttu
New member

ViestiKirjoittaja lafleur » 03 Marras 2007, 14:47

Minä pohdiskelin nimeä siililleni rennosti, se käväisi silloin tällöin mielessä että pitäisi keksiä joku nimi. Sitten yhtenä iltana puoliunessa näin unta pienestä siilistäni ja silloin olin antanut sille nimeksi Dina (kuuluisan tanssijattaren mukaan).
Olin jo aivan varma että nimeksi tulee Dina, kunnes mietin että en itse kovasti perusta hänen tanssistaan, sitten alkoikin kamppailu kahden nimen välillä, joista toinen ja lopullinen oli Randa (oma suosikkitanssijani). Ja kun sylittelin pikkuista niin kyllä se mielestäni näytti enemmän Randalta kuin Dinalta :)
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 06 Marras 2007, 09:20

NIMITUTKIMUS on nyt Vihdoin valmis :D
Tekijä (mieheni) kiittää kovasti kaikkia kyselyyn osallistuneita, nimet tullaan arkistoimaan Joensuun yliopistolle ikuisiksi ajoiksi... :D
Tutkimukseen saatiin yhteensä 224 nimeä ja siitä on pieni lyhennelmä seuraavassa Siliumissa. Tosin minun kirjoittamanani.

Jatkakaa silti kaikki tänne nimistä kertomista, tarinat ovat tosi kivoja!
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 07 Marras 2007, 00:07

Meille muuttaa noin kolmen viikon päästä pieni Martta-tyttö. Mieheni oli jo pitkään puhunut, että jos meille tulee joskus tyttösiili, siitä tehdään Martta. Minä mietin aluksi vähemmän mummomaisia nimiä. Myös perheen nuoriso oli aluksi nimeä vastaan. Mieheni sai tahtonsa kuitenkin läpi, silllä Martasta tulee hänen siilinsä. Tytön virallinen nimi on komeasti Meadow Hill's Martha.
merjah
Member

ViestiKirjoittaja Piikkipallero96 » 15 Marras 2007, 13:23

Suolahden Pampula:

Nimi tulee Bamse lehdestä :)
Siinä kaikista pienin ja söpöin nalle on Pampula... Siksi meillä päätettiin nimeksi antaa Pampula :) Sanotaan sitä vaa etu nimellä eikä virallisella Suolahden Pampula nimellä...
Piikkipallero96
Member

ViestiKirjoittaja jemppu » 08 Syys 2008, 19:54

Löysin tämmösen keskustelun täältä, ja pitää varma kirjottaa x)
Tähän keskusteluu on kirjotettu viimeks yli vuosi sitte, mut ei se kai haittaa :'D
Eli, meille muuttaa tällä viikolla suolahdesta tyttösiili, jonka nimeksi keksittiin Hilmo. Luin netistä kaikkia mahdollisia nimiä, ja jonkun kahden viikon jälkeen, löysin sieltä Hilma -nimen. Se kuitenkin tuntu niin yleiseltä(en kyl tiedä onko), ja aattelin jotain sen tyyppistä, mut jotain harvinaisempaa, ja sitten yhtäkkiä tuli vaan mieleen Hilmo! Menin sitte innoissaan sanoo siitä muillekki, ja kaikki halus sitä Hilmon, joten siitä tuli sitten Hilmo x)
jemppu
Member

ViestiKirjoittaja Tapsu » 08 Syys 2008, 21:11

Meillä valittiin Juliuksen nimi todella huolella. Äitini oli huomannut kuinka suuren merkityksen edesmennyt Taavimme oli saanut perheessämme. Hänen mielestään uuden siilin täytyy saada vähintäänkin kuninkaan tai keisarin nimi.
Juliushan siitä sitten tuli ja nimi sopii Hänen Korkeudellensa täydellisesti:).
Tapsu
Member

ViestiKirjoittaja mawi » 10 Syys 2008, 08:43

Jäärä
no se on pojan rekisteri nimi.
Ja nimi tulee siitä kun on pienestä piikkipallosta lähtien ollut itseppäinen omantien kylkija, kunnon jäärä siis :D
mawi
Member

ViestiKirjoittaja polle » 13 Syys 2008, 18:15

Mun pojalle tulee nimeksi Rudolf alias ruttu,
koska äitini näki kuvan siilipienokaisestani ja sanoi että se on yhtä ruttuinen kuin minä,siitäpä nimeksi ruttu ja täytyihän siitä vähän hienompi versio keksiä niin Rudolf
polle
New member

ViestiKirjoittaja Kude » 13 Syys 2008, 21:30

Eilen joku toimittaja naureskeli Pippurin nimelle :D
Pippuri Väinö Äijänpoika, ei se nyt niin naurettava voi olla...

offailen vähän

<em>Kuinka kaikki sanoo "kuin nenä päähän" luin sen tosta herra nenästä ekaa kertaa ja sitten joka toisen kirjoituksessa mainittiin tuo. Ja muuten: sain äsken uuden nokia 1100 ilman MITÄÄN mukavuuksia... Kivaa kuiteskin:)

</em>

Hienoa, olen joskus 10 vuotiaana kertonut täällä uudesta kännykästäni "ilman mitään mukavuuksia" :D huoh, sama luuri vieläkin.
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Tapis » 14 Syys 2008, 08:43

Mitä - naureskeliko joku noin komeaa nimeä - hävytöntä - noin komea nimi.
Tapis
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 14 Syys 2008, 10:06

Huhhuh, kyllä vain :D
Mutta tuskin hän pahalla, otin tämän ehkä vähän raskaasti.
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 30 Tammi 2009, 09:30

Annoin pähkäilyn jälkeen uudelle tyttöselle nimeksi Lilith. Koska väri on musta ja luonne itsenäinen, nimi on aika sopiva:
The meaning of the name Lilith is 'Of the night'. From the Assyrian "of the night." In Jewish legend, Lilith was Adam's first wife, and was expelled from Eden because she would not submit to his authority.
Soili
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu