Meillä eilen tapahtui aivan järkyttävän suuri edistysaskel..(ainakin mulle) ensinnäkin Nalle oli todella kiltti eilen illalla, ehkäpä se piikinvaihto alkaa helpottaa tai jotain mutta ei äksyillyt enää samalla tavalla kun sunnuntaina.
Sylissä vipelsi aika kauankin, nauroin vaan että ei voi olla todellista kuinka fiksu vauva meillä on..Nallehan ei tee tarpeitaan ollenkaan mökkiinsä eikä mielellään edes koko yläkertaan missä pesä sijaitsee. Eilen kun se riehui fleecepussukkansa kanssa mun sylissä (pussukka on mökin sisällä nukkumapaikkana normaalisti) se alkoikin yhtäkkiä peruuttaan pussista pois ja tökkäsi peppunsa vaan ulos pussista häntä pystyssä ja väänsi kakat siihen peitolle, mun syliin mutta pois pussista kuitenkin..aina yleensä kun hätä yllättää niin se sinkoaa kärppänä ulos pussista, ikinä ei tee omaan pussukkaansa. Siitä on tullut todella tärkeä Nallelle. Ihme kun tollain tajuaa että pesään ei kakita..
Se tykkäsi eilen kun mulla oli sellanen huppari päällä ja kuten tavallisesti se kiipesi mun olkapäälle ja tajusi että tää niskahan jatkuu ja alkoi möyhentämään pesää mun huppuun, siellä se viihtyi jonkun aikaa. Löysi myös hupparin taskun josta teki itselleen wc:n..vaikkakaan musta se ei ollut niin hyvä idea.
Yöllä heräsin jumalattomaan kolinaan ja totesin että selvä, poika on siis mennyt ramppia pitkin alas 2 krs.een ja juoksee pyörässään. Se juoksi siinä koko yön jonka seurauksena nukuin tosi huonosti siitä kolinasta johtuen (vaikkakin siilikaappi on eri huoneessa!) mutta ei haittaa yhtään, tosi hieno edistysaskel. Kun herätyskello aamulla soi, se oli vieläkin pyörässä ja sotkenut niin maan ....sti. hiekkis oli okelvannut ainoastaan kylpyjä varten joten hiekat oli pitkin poikin lattiaa ja koko lattia kikkareissa. sain myös todistaa rampilla kävelyä taas kerran ja sehän meni niissä kun pieni eläin..
Eli meillä ei näytä olevan niiden suhteen minkäänlaisia ongelmia.
Tassupyykillä käytiin, Nalle inhoo sitä yli kaiken mikä ei ole kivaa yhtään kun en tahtoisi kiusata mutta ihan pakollinen juttu kun tassut oli aivan p.....ssa. Siitä se sitten meni nukkumaan..
Nyt näyttää siis rytmi löytyvän, tosi kiva juttu! Täytyy toistaa illalla samat hommat mitä eilen niin rutiini jäisi pysyväksi.
Kuulostaa niin hassulta varmaan kokeneille siilisteille mutta mä olin niin onnellinen kun sain siivota niitä kakkoja siitä pyörästä, oikein huokasin helpotuksesta!! Vielä mä ehdin niitä kiroamaankin mutta nyt tuntuu tosi hyvältä kun koko ajan jännitin että koska se uskaltaisi niihin muihin kerroksiin. Nyt tuntuu että jee, mitä enemmän kakkaa ja sotkua niin siili on normaali ja kuin kotonaan!Eilenhän oli Nallen 3 täys vuorokausi meillä vasta joten tosi nopeesti poika tottuu.