Pikkupuiston piikkipallojen kuulumisia

Mitäs siellä...tuff?

ViestiKirjoittaja lafleur » 22 Marras 2007, 19:33

Äsken kävi vähän hassusti..
Huomasin että Randa oli hereillä pesässään ja annoin sille lusikalla sirkkoja. Hyvin maistuivat. Sitten se tuli pesästä ulos ja suuntasi ruokakupille. Tyhjennettyään sen, hän lähti takaisin pesään mutta väärää kautta, nimittäin rampin aukon kohdalta. Siinä on kyllä este jottei pikkuinen tippuisi sinne vahingossa, mutta tämäpä otti ja kiipesi esteen yli kurkottaen sitä kautta takaisin pesäänsä. No, ennenkuin ehdin mitään, se luiskahti rampille ja liukui sitä pitkin pallona seuraavaan kerrokseen minkä jälkeen katsoi minuun hyvin ärsyyntyneesti..
No, mitäs siinä sitten kuin tutkimaan toista kerrosta. Siellä on hiekkalaatikko pisuja varten ja tämä meni heti sinne möyrimään ja päästi oikein ison pissan ja kakat, reunan ylitse. Etupää kyllä oli hiekkiksessä mutta takapää jäi jälkeen.. (tässä vaiheessa äiti lähti nopeasti pois huoneesta)

Yritin houkutella pientä rampille mutta ei suostunut vaikka öttiäisillä houkuttelin. :o/
Kiinnitän ramppeihin vauvafroteen josko sitten kiipeäisi mieluummin. Kyllähän se paitaakin pitkin kiipeää innoissaan..

Lopulta nostin tuhisevan ja kiukkuisen palleron takaisin makkariin, kun se ei sinne itse osannut ramppia pitkin mennä. Ei ole ennen noin kovasti tuhissut. Toivottavasti tottuu pian ramppeihin.. ja minuun..
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 22 Marras 2007, 21:39

Hahaa. Onpa ottanut oppia mammastaan. Lara kans tekee niin, että pääpuoli on hiekkiksessä ja kynnykselle kakitaan.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 22 Marras 2007, 23:56

hehee tosiaan. :p
Tein nyt toistaiseksi niin että siirsin makuukopin, hiekkiksen ja ruuat lattiatasoon missä se pyöräkin on. Tutustukoot niihin ramppeihin sitten kun seikkailunhalu iskee..
Onko normaalia että se on nukkunut tähän mennessä koko ajan? Nytkin oli vain ruuat hävinnet kupista ja tyttö laatikossa tutimassa..
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 23 Marras 2007, 11:48

Viime yönä Randa köpötteli juoksupyörässä ja tutkiskeli lattia-aluettaan. Sirkat, jauhikset ja almonaturen kanafilee meni kokonaan. Aivan ihana tuo tepsutus mikä kuuluu juoksupyörässä ja lattialla viipeltäessä :D
Ramppi kelpasi pureskeltavaksi muttei kiivettäväksi..
Aamulla otin pienen tassuhuuhteluun tarkastaakseni ettei ole hiuksia varpaissa, oli muuten yllättävän vaikea tehtävä.
Keräsin aitauksesta paljon hiuksia.. Näinköhän pitää ajaa kaljuksi?
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Kutri » 23 Marras 2007, 12:20

Sut vai siili kaljuksi??? :)

Kiva että uskaltautui jo juoksupyörään..hyvä tyttö!
Etkö sä tyttö muuten nuku ollenkaan öisin vai ootko oppinu jo nukkuun istualteen nenä kiinni siilikaapin ovessa? :D

Paljonkos teillä on lämpötila tällä hetkellä siilikaapissa?
Kutri
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 23 Marras 2007, 15:41

Mut. Ku on pitkät hiukset jotka irtoilee ja leijailee siilin varpaisiin..

No niin en mä nyt kahteen yöhön ole kovin nukkunut. Se kaappi tosiaan on mun sänkyä vastapäätä ja lattia-aitaus ihan kiinni sängyssä. Siitä on hyvä seurailla vaikka olisikin pää tyynyssä :) Ihme kyllä Randa ei näyttänyt häiriintyvän vaikka hiippailinkin välillä ylös sängystä, jatkoi vaan puuhailuaan samaan tahtiin.

Lämpömittari näyttää ylimmässä kerroksessa 27, alimmassa 22. Meillä on kattolämmitys. Jos huoneessa on 'normaali'lämpöistä niin lattialla on alle 20. Onneksi pidän lämpimästä :) Piti kuitenkin talvitäkki vaihtaa pelkkään lakanaan..
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 23 Marras 2007, 22:44

Randa kiipesi ramppia!
Se lähti ihan itse kiipeämään :D Kävi tarpeillaan laatikossa ja sitten jäi nukkumaan laatikon viereen.
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Kutri » 24 Marras 2007, 12:46

No niin munkin vuoro kirjoitella tänne kuulumisia, vihdoinkin! :) Eilinen kotimatka sujui hyvin ja peiton reuna ei missään vaiheessa liikahtanutkaan joten luulen että kun autossa oli niin lämmintä, Nalle varmaan nukkui..

Hirsimökkiinsä kömpi tyytyväisen oloisena ja siellä se oli pari tuntia. Katselimme normaalisti olohuoneessa telvisiota (siilikaappi vieressä) ja sieltä se Nalle uteliaana sitten kävi yläkerran jokaisen nurkan nuuskuttelemassa. Hupia tuntui olevan hirsitalon kuistista jonka välistä se kiipeili. Ruoka ja vesi myös maittoi ihan hyvin. Pari kertaa meni takas nukkumaan ja sitten taas tuli takaisin syömään. Alakertaan ei ollut vielä uskaltautunut kuten arvasimmekin, tänään sitten ehkä tutustuu paremmin.

Jussi on niin tohkeissaan että mun täyty melkein köyttää se sohvaan kun haluaisi koko ajan silittää ja mennä ottaan Nallea syliin.. :)

Aamulla pikaisesti sylittelin kun katsoin onko aamupesun tarpeessa mutta ihan putipuhdas oli. Raksuja söi kädestä ilman minkäänlaista ujoutta. :)

Vauva-piikkienlähtö on kyllä todellinen, siitä ei ole epäselvyyttä kun Nallen peittoon jää niitä piikkejä kiinni ja ne pistelee niin maan p...sti..Niitä lähtee aikas paljon joten sitä ei voi olla huomaamatta. Vielä kuitenkaan ei ole hirveän kärttyisen oloinen.
Kutri
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 24 Marras 2007, 12:58

Onnea Kutrille ja Nallelle!

Meillä Randa on yöllä rapannut juoksupyörän kakalla, pissinyt hiekkiksen reunan yli ja muutenkin sotkenut aika mallikkaasti. :)
Kaikki ruoka meni, mutta veteen se ei ole paljon koskenut.. Se on kyllä vaihdettu ja on siinä ruokakupin vieressä.
Meidän koirat on kateita kun kuljen illalla ja aamulla fleecemytty sylissä, Osku on pissinyt pitkin mielenosoitukseksi ja kovasti pyrkivät päästä mun huoneeseen. Ei ainakaan vielä vähään aikaan tutustuteta niitä toisiinsa.
Tänä iltana esittelen Randan mummille, hän ei osaa aavistaa mikä odottaa :)

Meilläkin piikkejä löytyy sieltä täältä, toivottavasti ei joudu meitin koirien tassuihin.
Aamulla sain silitellä melkein sileää piikkipeitettä :)
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 25 Marras 2007, 11:03

Randan unirytmi on ihan sekaisin (sen myötä myös orjan), se on nukkunut tosi paljon ja sen energiapiikki oli tänään vasta aamulla klo8 (ja mä toivoin nukkuvani vähintään klo10asti..) ! Pieni touhusi kolisten ja kakkien. Sitten se näytti menevän nukkumaan niin vein tassuhuuhteluun ja pikkuinen ei tuhissut yhtään! Antaa jo vapaasti silittää joka puolelta piikkejä ja kutitella leuan alta :)

Mummi ja ukki on ihan hulluina Randaan. Mutta ukki uskoo edelleen itsepäisesti että olen napannut tuon luonnosta.. Mummi oli aivan rakastunut söpöön ulkonäköön ja pieneen tuhinaan.

Tuntuu tosi hyvältä että Randa on tottunut minuun näin nopeasti. On tosi kurja tunne kun oma lemmikki pelkää ja tuhisee.
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Kutri » 26 Marras 2007, 10:30

Onkos teillä jo hiekkiset ja juoksupyörät eri kerroksissa vai vieläkö ne on siellä mihin siirsit ne? Kulkeeko Randa jo kerrosten väliä normaalisti öisin vai kuinka?

Meillä ei ole vielä juostu juoksupyörässä ja Nalle on nyt hieman äkäinen ilmeisesti tuon piikinlähdön vuoksi. Kyllä se siitä aina sylissä rauhoittuu ja kipeilee heti olkapäälle ja niskaan nuuskutteleen mun tukkaa mutta silti tuhisee nyt todella kovasti ja on kärttyinen.
Kutri
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 26 Marras 2007, 14:16

Viime yönä kokeilin huonoin seurauksin sitä että Randa nukkuu makkarissa, hiekkis seuraavassa kerroksessa ja juoksupyörä omalla paikallaan lattialla. Heräilin tunnin välein kun panikoin ettei se osaa mennä muihin kerroksiin. Kokeilin jopa jättiksillä houkutella sitä rampille, sillä seurauksella että siili löysi elämänsä herkun muttei suostunut rampille. Se onnistui nappaamaan jauhiksen pihdeistä joka kerta ilman että joutui astumaan rampille..(yllättävän nopea tapaus)
Aamuyöstä nostin pikkuisen hiekkiksen luo ja sillä oli jo kova hätä, yhdet kakat oli reppana tehnyt pesälaatikkoonkin :( Hiekkiskerroksesta se kuitenkin osasi mennä kaksi kerrosta alemmas, ja kävi nukkumaan toiseen pesäkoppiin. Kovin on hankalaa :(

Ehkei se uskalla makuukerroksesta astua rampille koska turvapaikka jää taakse, mutta toisista kerroksista uskaltaa niin kauan kunnes löytyy uusi turvaisa kolo?
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Aurora » 26 Marras 2007, 15:40

laita joka kerrokseen joku piilopaikka auttaisikohan?
Aurora
Member

ViestiKirjoittaja Kutri » 27 Marras 2007, 09:36

Meillä eilen tapahtui aivan järkyttävän suuri edistysaskel..(ainakin mulle) ensinnäkin Nalle oli todella kiltti eilen illalla, ehkäpä se piikinvaihto alkaa helpottaa tai jotain mutta ei äksyillyt enää samalla tavalla kun sunnuntaina.

Sylissä vipelsi aika kauankin, nauroin vaan että ei voi olla todellista kuinka fiksu vauva meillä on..Nallehan ei tee tarpeitaan ollenkaan mökkiinsä eikä mielellään edes koko yläkertaan missä pesä sijaitsee. Eilen kun se riehui fleecepussukkansa kanssa mun sylissä (pussukka on mökin sisällä nukkumapaikkana normaalisti) se alkoikin yhtäkkiä peruuttaan pussista pois ja tökkäsi peppunsa vaan ulos pussista häntä pystyssä ja väänsi kakat siihen peitolle, mun syliin mutta pois pussista kuitenkin..aina yleensä kun hätä yllättää niin se sinkoaa kärppänä ulos pussista, ikinä ei tee omaan pussukkaansa. Siitä on tullut todella tärkeä Nallelle. Ihme kun tollain tajuaa että pesään ei kakita.. :)

Se tykkäsi eilen kun mulla oli sellanen huppari päällä ja kuten tavallisesti se kiipesi mun olkapäälle ja tajusi että tää niskahan jatkuu ja alkoi möyhentämään pesää mun huppuun, siellä se viihtyi jonkun aikaa. Löysi myös hupparin taskun josta teki itselleen wc:n..vaikkakaan musta se ei ollut niin hyvä idea. ;)

Yöllä heräsin jumalattomaan kolinaan ja totesin että selvä, poika on siis mennyt ramppia pitkin alas 2 krs.een ja juoksee pyörässään. Se juoksi siinä koko yön jonka seurauksena nukuin tosi huonosti siitä kolinasta johtuen (vaikkakin siilikaappi on eri huoneessa!) mutta ei haittaa yhtään, tosi hieno edistysaskel. Kun herätyskello aamulla soi, se oli vieläkin pyörässä ja sotkenut niin maan ....sti. hiekkis oli okelvannut ainoastaan kylpyjä varten joten hiekat oli pitkin poikin lattiaa ja koko lattia kikkareissa. sain myös todistaa rampilla kävelyä taas kerran ja sehän meni niissä kun pieni eläin.. :) Eli meillä ei näytä olevan niiden suhteen minkäänlaisia ongelmia.

Tassupyykillä käytiin, Nalle inhoo sitä yli kaiken mikä ei ole kivaa yhtään kun en tahtoisi kiusata mutta ihan pakollinen juttu kun tassut oli aivan p.....ssa. Siitä se sitten meni nukkumaan.. :) Nyt näyttää siis rytmi löytyvän, tosi kiva juttu! Täytyy toistaa illalla samat hommat mitä eilen niin rutiini jäisi pysyväksi.

Kuulostaa niin hassulta varmaan kokeneille siilisteille mutta mä olin niin onnellinen kun sain siivota niitä kakkoja siitä pyörästä, oikein huokasin helpotuksesta!! Vielä mä ehdin niitä kiroamaankin mutta nyt tuntuu tosi hyvältä kun koko ajan jännitin että koska se uskaltaisi niihin muihin kerroksiin. Nyt tuntuu että jee, mitä enemmän kakkaa ja sotkua niin siili on normaali ja kuin kotonaan!Eilenhän oli Nallen 3 täys vuorokausi meillä vasta joten tosi nopeesti poika tottuu.
Kutri
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 27 Marras 2007, 09:42

Heh. Siitä se siilistin elämä alkaa. On hienoa että sitä kakkaakin tulee, huonompi homma jos ei tulis. Pus-puseja Lara-mammalta ja hoitosiili Äijältä terkkuja. Äijä tuossa äsken ihmetteli, että mihis se ruokakuppi katosi.
Anitta2
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilien kuulumiset