Pakastemato ongelma

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Pakastemato ongelma

ViestiKirjoittaja lafleur » 04 Joulu 2007, 12:29

Mä tein pari h sitten tutkimuksen siilinruoka pakastimeen ja järjestelin sen. Äsken huomasin että mä IDIOOTTI olin unohtanut kaikki 200g pakastettuja jauhiksia pöydälle! Ne on ihan sulaneet. <strong>Kysymys kuuluu, voiko niitä enää pakastaa?</strong>
Ja jos ei, niin tervetuloa kaikki lähellä asuvat hakemaan muutaman päivän satsi matoja.. Eihän ne sulaneina säily ku pari pv?
Argh!
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 04 Joulu 2007, 13:36

Sulattaminen ja uudelleen pakastus muuttaa jotenkin rasvoja käsittääkseni ja siksi sitä ei suositella. Sulanut tuote on myös alkanut jo pilaantua samoin kuin vastaava tuore tuote. Isompi ongelma on se, että kun/jos lykkäät ne takaisin pakastimeen ne jäätyvät klimpiksi, josta niitä on lähes mahdoton erotella, nimim. pinnalta sulaneita jättiksiä uudelleen pakastellut.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 04 Joulu 2007, 18:08

Mulla ainakin sulaneet madot alkaa mustua muutamassa tunnissa. Ei niitä voi enää seuraavana päivänä käyttää.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 04 Joulu 2007, 19:53

Voihan kakka. No, saa talitintit nyt sitten kunnon sapuskaa. Ehkä mä tästä kerrasta opin..
lafleur
Member

ViestiKirjoittaja Tapsu » 09 Joulu 2007, 19:37

Voi harmi, joulunalusaika teettää kaikenlaista. Kehtaanpa tässä tunnustaa, vaikka hiukan hävettääkin moinen hajamielisyys, että ensimmäisen matolaatikon keksenkasvuisia matoja laitoin vahingossa pakastimeen. Seuraavana päivänä ihmettelin, että missä kummassa se matolaatikko oikein on. Pakastimessa ne tietenkin olivat, eivätkä kaapissa kuten piti, että siihen loppui niiden lihoominen,vaikka joukossa oli vielä kaikki sapuskatkin.
Onneksi ei ollut sentään se laatikko, jossa olivat koppikset.
Otan osaa, mutta erehdyksestä opitaan, heh.
Tapsu
Member

ViestiKirjoittaja lafleur » 10 Joulu 2007, 19:47

Jep.. Laitoin ne ulos lintujen ruokinta paikoillemme, mutta eipä kelvannut niillle. Outoa. Ehkei ne tajuu syödä matoja kun on lumi maassa? Ajattelee varmaan että noi on jotai huijaussapuskaa.
Pistin eilen pakkaseen osan koteloitumattomista madoista (omasta farmista), mut kyllä niitä aika monta tarvii että saa tarpeeks päivä annokseen. Koppiksia alkaa olla kymmenen ja sitte niitä koteloita varmaa 40.. Pitää ruveta syöttelee alieneita Randalle ettei tuu kauheeta koppisrynnäkköä.
lafleur
Member

Paluu Ravinto & ruokinta