Hallituksen ehdokasasettelu 2008

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Hallituksen ehdokasasettelu 2008

ViestiKirjoittaja Memma » 17 Tammi 2008, 14:39

Vuosikokous on taas lähestymässä ja samalla alkaa hallituksen jäsenten ehdokasasettelu. Mikäli olet kiinnostunut vaikuttamaan yhdistyksen toimintaan, tule ehdokkaaksi!

Kaikki kiinnostuneet voivat ilmoittautua ehdokkaaksi ja kysellä lisätietoja henna.pussinen@luukku.com. Myös täällä palstalla saa toki käydä aiheesta vapaata keskustelua ja kampanjoida tämän otsikon alla. Aikaa ilmoittautua ehdokkaaksi on 31.1. asti, jonka jälkeen lista suljetaan ja kokouskutsut lähetetään.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 20 Tammi 2008, 18:24

Nostelen aihetta. Kaikki hallituksen hommista kiinnostuneet pian ilmoittautumaan!
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 20 Tammi 2008, 18:35

Kertoisitteko vähän lisää tästä hallitushommasta ja siitä, mihin hallitukseen kuuluminen mahdollisesti velvoittaa. Kuinka usein kokouksia, missä niitä pidetään, kuinka kauan sama hallitus toimii jne.
Mitenkäs se äänestyshomma menikään...pitääkö tulla itse paikan päälle äänestämään omaa ehdokasta?
Tarja T ja Siiri
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 21 Tammi 2008, 09:31

Hallituksen tehtäviin kuuluu mm. jäsen- ja siilirekisterin pito, varainkeruu, toiminnan suunnittelu ja toteutusvastuu. Tehtävistä saa hyvän käsityksen, kun katsoo hallituksen tehtäviä tuolta yhteystietojen alta... Käytännössä hallitus pitää huolta, että toimintasuunnitelma toteutuu, lehti ilmestyy, ja mm. tuffarit järkätään (jos ne on toimintasuunnitelmassa), myös tiedotusasiat kuuluvat hallitukselle, mikäli se ei ota ulkopuoleltaan ketään siihen hommaan...

Tehtävät hallituksen kesken jaetaan hallituksen järjestäytymiskokouksessa, joka pidetään heti vuosikokouksen jälkeen, kun uusi hallitus on valittu.

Kokouksia on pidetty n. 5-8 vuodessa, riippuu vähän, miten paljon on päätettäviä asioita, ja tarpeen mukaan. Kokouksien pitopaikat on päätetty yhdessä, yleensä ne on jonkun hallituslaisen kotona.

Sama hallitus toimii vuosikokousten välisen ajan, eli noin vuoden. Pj toimii 2 kautta kerrallaan.

Paikan päälle on nykyään tultava äänestämään. Ennakkoäänestys ei ole mahdollista enää, koska yhdistyslaki estää sen.
Tässä lisää: <a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&forum=1&topic=3709&page=0#msg63718" target="_blank">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&foru m=1&topic=3709&page=0#msg63718</a>
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 21 Tammi 2008, 22:54

Valtakirjalla saa myös äänestää eli antaa valtakirjan paikalle tulevalle henkilölle, joka sitten käyttää nämäkin äänet mielensä mukaan (tai siten miten on sovittu...) mutta postissa toimitettava ennakkoäänestys tosiaan hylättiin.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 22 Tammi 2008, 09:22

Eikös valtakirjalla äänestyksessä ollut se, että kukaan jäsen ei saa niitä vastustaa, että ne voidaan hyväksyä? Eli jos joku ilmottaa, että ei hyväksy valtakirjoja, niin niitä ei voida käyttää.
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 22 Tammi 2008, 09:59

Niinpä taitaa olla, mutta tähän mennessä ei ole kukaan vastustanut.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 22 Tammi 2008, 12:37

Käytännössä ainoa täysin varma tapa vaikuttaa on mennä itse paikalle... jos joku sattuu valtakirjoja vastustamaan (tuskimpa)
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 27 Tammi 2008, 00:07

Väliaikatiedustelu: onko löytynyt hallitustoiminnasta kiinnostuneita?
Tarja T ja Siiri
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 27 Tammi 2008, 12:39

On meillä yhden hallituksen verran ehdokkaita, mutta mikäli haluaa vielä tulla mukaan niin ylärajaa ei ole. Kaikki kenen mielestä voisi vaikuttaa siihen miten ja mitä yhdistys tekee, kannattaa lähteä mukaan!
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 30 Tammi 2008, 08:52

Nostan aihetta vielä kerran! Eli huomiseen asti aikaa vielä ilmoittautua mukaan ehdolle hallitukseen 2008. Sen jälkeen julkaistaan tämän vuoden ehdokkaat ja alkaa armoton kisa hallitukseen pääsyn puolesta. :D
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 31 Tammi 2008, 20:03

Tässä ovat tämän vuoden ehdokkaat:

Tiia Suhola (Tiia), Kotka:
Olen 25-vuotias lähihoitaja Kotkasta. Kasvatan siilejä (EP & VV) SY Tähtimeren kasvattajanimen alaisuudessa, kasvattajanimen sain 2005. Toimin tällä hetkellä hallituksessa jäsentuotevastaavana sekä varapuheenjohtajana. Kotini jakaa tällä hetkellä kolme siilirouvaa, EP Nessu sekä valkovatsat Iitu ja May. Ensimmäinen siilini Tuksu tuli elämääni aprillipäivänä 2004 (jolloin myös liityin yhdistykseen) ja sai mainetta himosiilinä ;)

Jaana Saarinen (jessicax), Etelä-Karjala:
Olen 25-vuotias lähihoitaja Etelä-Karjalasta. Meillä on asunut Pikkupuiston Tiiti-siili kohta vuoden verran. Eli olen aika uusi näissä piireissä, mutta sitäkin innokkaampi tuomaan oman panokseni yhdistykselle. Muita harrastuksia minulla ei ole tällä hetkellä, joten aikaa löytyy panostettavaksi yhdistystä varten. Hallituksessa haluaisin mm. lisätä kansan tietoutta lemmikkisiileistä ja siilistä lemmikkinä, sekä siilin hankintaa ja hyvinvointiin koskevia tietoja. Voisin tuoda hallitukseen mielipiteitä -ei kasvattajana, eli meidän siilin omistajien kannalta. Tuffareilla ja erilaisissa tapahtumissa olen käynyt ja tulen käymään jatkossakin

Iina Väisänen (riisi-85), Kuopio:
Olen 23-vuotias ja opiskelen AMK:ssa viimeistä vuotta suuhygienistiksi. Asustelen Kuopiossa avopuolisoni kanssa ja perheeseemme kuuluu 4 afrikkalaista kääpiösiiliä; Pessi, Nessa, Pinja ja Riisi. Näiden iltaviipeltäjien lisäksi meillä asustaa päiväaktiiviset harmaapapukaija Rolle ja westie Sohvi, kuten voi päätellä eläimet, varsinkin siilit kuuluvat erittäin tärkeänä ja rakkaana osana elämääni. Olen ollut Suomen siiliyhdistyksen jäsen n. 4vuotta ja virallisena afrikkalaisten kääpiösiilien kasvattajana olen toiminut nimellä SY Eedenin 3 vuotta. Itse koin tärkeäksi saada Suomeen uutta verta joten hain Yhdysvalloista itselleni siili tytön kasvatukseen tuomaan monipuolisuutta Suomen pieniin geeneihin. Itse otan siilien kasvatuksen haasteellisena ja kehitettävänä asiana. Suomen siiliyhdistyksen hallituksessa aloitin viime vuonna ja hoidin siilirekisteriä ja poikasvälitystä. Hallituksessa tarkoituksenani on työskennellä siilien hyvinvoinnin eteen, edistää kasvatusasioita ja edistää ihmisten tietoutta siileistä .

Miia Rinne (miia), Lappeenranta:
Vai pitäs itestä jotain kertoo no lyhyesti. Mie oon Miia Rinne Lappeenrannasta. Ensimmäinen siili tuli 2001 ja siitä asti siilitöntä päivää ei ole ollut. Määrä on tosin vaihdellut poikueista riippuen. 5vuotta olen kasvattanut nimellä SY Rokkisiilin. Tällä hetkellä kotona asustaa valkovatsat: Nanna, Jerry, Jenny-Lyyli ja SY iltatähden Wivian. Yhdistyksessä mukana olen pyörinyt alusta lähtien erinäisissä tehtävissä. Alue-vastaavana olen toiminut kokoajan järjestäen lähialueen siilisteille pieniä tapaamisia jne. Kasvattajatoimikunnan vetäjänä olen toiminut jokusen vuoden. Toivoisin että jos minut valittaisiin uudelleen hallitukseen, haluaisin voida nykyistä paremmin toimittaa hallitukselle kasvattajien viestejä ja toiveita sekä muutenkin panostaa tuohon kasvattajien väliseen yhteistyöhön ja siilien hyvinvoinnin sekä kasvatustoiminnan parantamiseen. Tarkoituksena olisi saada mahdollisimman hyvä siilikanta sekä olosuhteet kasvatukseen ja ihmisten tietoon, jotta kotimaisia rekisteröityjä kasvattajia suosittaisiin nykyistä paremmin. Myös ns. villisiilien tietoutta/hoitomahdollisuuksiin haluaisin päästä vaikuttamaan nykyistä paremmin. Aina löytyy sen verran aikaa siilien hyvin voinnille, että jaksan ajaa kokouksiin,tuffareihin ja eläinmessuille.

Martina Helle (tini), Helsinki:
Olen 25-vuotias siilinrytmissä elävä helsinkiläisnainen. Meidän perheeseen kuuluu siilien lisäksi 2koiraa ja pieneläintarha. Niin ja toki se aviomieskin. Yhdistykseen olen kuulunut reippaat 3vuotta ja rekisteröitynä kasvattajana toiminut 2,5vuotta nimellä SY Helleyön. Toimin yhdistyksessä jo vuoden 2007 sihteerinä ja hoitelin myöskin kasvatustoimikunnan asioita. Itselleni on tärkeää siilien terveys sekä elinolot, joten tämänkin vuoden tavoitteeni on saada Suomeen terveempi ja pitkäikäisempi siilikanta. Henkilökohtaisiin tavoitteisiin kasvatushommissa kuuluu suomalaisten lumisiilien aikaansaanti.

Merja Helisten (MerjaH), Kuopio:
Nimeni on Merja Helisten. Olen 43-vuotias kuopiolainen osastonsihteeri ja opiskelija. Tänä keväänä valmistun terveystieteiden maisteriksi. Perheessäni on aviomiehen ja kahden lähes aikuisen pojan lisäksi neljä afrikkalaista kääpiösiiliä. Siiliharrastukseni alkoi syksyllä 2004, jolloin ensimmäinen siilimme Osku tuli meille. Samoihin aikoihin liityin Suomen siiliyhdistyksen jäseneksi. Nykyään meillä asustelee Oskun lisäksi Roope, Merlin ja Martta. Minut on hyväksytty viralliseksi kasvattajaksi. Kasvatustoiminnan aloitan, kun Martta-tyttö tulee täysi-ikäiseksi. Suunnitelmissa on teettää ensimmäinen poikue alkukesästä 2008. Kun opiskelukiireet alkavat olla takanapäin, minulla on aikaa osallistua aktiivisesti Siiliyhdistyksen toimintaan. Minulle on vuosien varrella kertynyt monipuolista kokemusta yhdistystoiminnasta. Koen myös, että minulle on jo kertynyt tarpeeksi kokemusta siileistä, jotta voisin osallistua Siiliyhdistyksen toiminnan kehittämiseen hallituksen jäsenenä.

Tarja Tervo (Tarja T ja Siiri), Suolahti:
Siilisti olen ollut vuodesta 2003 lähtien, yhdistyksen hyväksymä virallinen kasvattaja(SY Suolahden) minusta tuli vuonna 2004. Siilit ja siilismi tempaisivat hetimmiten mukaansa koko perheemme, johon kuuluvat minun lisäkseni mies, kolme teini-ikäistä lasta ja äitini. Tällä hetkellä voisi melkein sanoa, että meillä elellään siilien ehdoilla. Siilimäärämme nimittäin tuplaantui muutama kuukausi sitten, kun annoimme kodin neljälle uudelleensijoitussiilille. Siilien terveys/hyvinvointi sekä kasvatukseen liittyvät asiat ja niiden kehittäminen ovat lähellä sydäntäni. Tähän saakka näiden asioiden parissa työtä on tehty ja kokemusta hankittu omassa siililässämme, nyt voisi olla sopiva aika osallistua asioiden hoitamiseen vähän laajemmaltikin.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 07 Helmi 2008, 14:34

Nostelen aihetta, ettei se kokonaan huku.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 13 Helmi 2008, 13:53

Heippa ehdokkaat. Tahtoisin vähän tietoa enemmän, ihan sen takia, että tiedän ketä äänestää. Voisitteko ottaa kantaa seuraaviin kysymyksiin, jotka omaa mieltäni nyt siiliasioissa askarruttavat (koskien myös yhdistystä)

1. Mitä mieltä olette siilinäyttelyistä ja niiden kehittämisestä osana yhdistyksen toimintaa?

2. Miten rekisteröityjen kasvattajien asemaa kuumentuneillakin siilimarkkinoilla voitaisiin parantaa? Onko mahdollista tehdä esim. siilien rekisteritodistus (vrt. kennelliiton todistus), jossa olisi leimat yms systeemit?

3. Miten yhdistystä saisi paremmin taas esille mm. medioissa ja miten yhdistyksen hallitus voisi muistaa enemmän jäseniään? (lehti tulee 1x vuodessa + tuffarit + muuta?)

4. Miten kasvatustoiminta voisi edistyä / kehittyä paremmin mm. kasvattajien yhteistyö, tuontisiilit, poikamiespankin käyttö jne...

tässä alkuun, lisäilen kun tulee mieleen ;)
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 13 Helmi 2008, 15:42

Tässäpä minun mietteitäni Mariannen kysymyksiin:

1. Mielestäni siilinäyttelyt ovat OK, kunhan touhu ei mene liian tiukkapipoiseksi. Meillähän oli täällä Pohjois-Savossa kerran hyvin epävirallinen Frettiyhdistyksen järjestämä pieneläinten näyttely, jossa siileillä oli oma sarjansa. Se oli oikein rento ja mukava tilaisuus. Hirveän tosikkomaista ja kilpailuhenkistä näyttelytoimintaa en kannata.

2. Tämä on hankala kysymys, johon en ihan suoralta kädeltä osaa ottaa kantaa. En ole perillä kennelliiton tai minkään muunkaan liiton käytännöistä. Ainakin se toisi lisää työtä rekisterin pitäjälle ja kustannuksiakin siitä tulisi.

3. Silium voisi ilmestyä vähän useammin, esimerkiksi kolme kertaa vuodessa. Se edellyttäisi kuitenkin sitä, että saataisiin riittävästi innokkaita siilistejä kirjoittamaan juttuja.

4. Olen vasta aloitteleva kasvattaja, joten ensimmäisenä tulee mieleen, että kasvattajille tarkoitettua koulutusta ja tapaamisia voisi järjestää. On myös sellaisia urosten omistajia, jotka eivät ole itse kasvattajia. Jos pääsisin hallitukseen, haluaisin ajaa myös näiden urosten omistajien etuja. Välillä on urosten omistajana tullut sellainen tunne, että kaikki tapahtuu kasvattajien ehdoilla. Esimerkkinä voin mainita sen, että poikamiespankki siirrettiin yht'äkkiä pelkästään rekisteröityjen kasvattajien käyttöön kertomatta urosten omistajille etukäteen mitään.

Kannatan yleensäkin mahdollisimman avointa toimintaa ja asioiden riittävää tiedottamista.
merjah
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu