Okei
Osaatko Marianne modena kertoa, oletteko tiukentaneet jotenkin viesteihin puuttumista, laajentaneet modejen valtuuksia tms?
Menee vähän OT:ksi, mutta olisi kiva, jos meille rivipalstailijoillekin tarjottaisiin mahdollisuus itse korjata virheensä, sillä modekin voi ymmärtää kirjoituksen väärin ja pahimmillaan korjata lauseen päinvastaiseksi kuin kirjoittaja on sen itse tarkoittanut. Itselläni ei ole hajuakaan, mitä osaa viestistäni on muokattu ja se kyllä vähän harmittaa. Mieluummin olisin itse korjannut typoni.
Toinen kerta tässä viime päivinä oli, kun olin toisessa ketjussa esittänyt mielestäni ihan asiallisen, aiheeseen liittyvän kysymyksen, mutta moden mielestä olin käsittänyt asian väärin ja sen takia tämä kysymykseni poistettiin. Esim. (keksitty tilanne) jos keskustelussa joku olisi valitellut siilinsä nirsoutta ja minä olisin kysynyt, että syökö siilisi raksujakaan, niin saisiko mode todeta, että olen varmasti ymmärtänyt kysyjän ongelman väärin ja poistaa sillä perusteella kysymykseni? Mielestäni se sotii vähän palstan sananvapautta vastaan. Etenkin kun tuossa kysymyksessäni ei todellisuudessa kyse ollut mistään väärinkäsityksestä, vaan halusin vain tehdä tarkennuksen/varmistuksen asiaan.
Tämä jälkimmäinen tapaus on sittemmin selvitetty kyseisen moderaattorin kanssa ja asia on nyt ok, mutta tosiaan alkoi kummastuttaa tämä modejen valta. Ulottuuko se todella typojen tai "typojen" korjaukseen oman mielen mukaan ja viestien poisteluun, jos kirjoittaja on moden mielestä ymmärtänyt asian väärin (vaikkei edelleenkään riko sääntöjä millään tavalla vaan esittää neutraalin kysymyksen)?
Toivottavasti kukaan ei tästä nyt tulistu, yritän vain saada asiaan selvyyttä, koska minulle tällainen moderointi on uutta ja jatkossa viestejeni peukaloinnilta välttyäkseni halusin nostaa asian esille.