Kirjoittaja Pirjo Y » 09 Maalis 2004, 17:36
Tässä tulee nyt sitä inhorealismia! Hui kauhistus! Äsken alkoi siilitalosta kuulua hirveä piipitys. Oli pakko syöksyä katsomaan. Muskotilla oli poikanen suussa. Enempiä aikailematta tempaisin pesämökin pois ja Muskotin kiinni. Poikanen oli vielä suussa. Komensin, että poikanen heti irti ja sattumoisin M pudotti ihan elottoman näköisen poikasen. Sillä oli veriset hampaanjäljet selässä!!! Muskotti Kaitsulle ja minä tutkimaan vauriot. Pesässä oli neljä poikasta, loput kolme olivat hyviss hengin. Ja loppujen lopuksi se kuolleeksi luultukin... Syötettiin emo aivan turvoksiin matoja, ettei ainakaan nälissään tarvitse poikasia syödä... Mutta nyt, kun sydämeni on taas saatu lyömään, olen miettinyt, että oliko emo vain aikonut siirtää poikasta. Voisiko sillä olla niin ohut iho, että siitä olisi tullut pienet reijät?
<br>Nyt tilanne pesässä on rauhallinen, mutta Kaitsu ja minä ei olla. Tiedämme, että emme voi luonnon laille paljoakaan, mutta onpa kamalaa lähteä töihin. No nyt just Kaitsu otti Muskotin syliinsä ja keskustelee sen kanssa syvällisiä. Juoksupyöräkin laitettiin takaisin, ettei se protestoisi sen poistamista. Ennen kuulumaton tilanne. Olen kyllä ihmeissäni. Tässä on nyt rikottu kaikkia mahdollisia annettuja ohjeita. Mutta niin se on tehtävä kuin vaisto käskee... huu!