Siilipäivä Itäkeskuksen Faunattareen

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Wawa » 01 Kesä 2008, 13:42

Olen kyllä tulossa. Tarvitseeko sinne jonkun lapun, että pääsee
sisään esittelemään?
Wawa
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 01 Kesä 2008, 18:15

Ei tarvitse.
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 13 Kesä 2008, 23:21

Huomenna näkyillään :) Yritän ehtiä tohon 11.00, toivotaan että bussit on ajoissa :)
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 14 Kesä 2008, 06:34

Iihihii, tänään se on! Tyypilliseen tapaan nukuin 7 tuntia puolituisesti, mutta tällä hetkellä ei väsytä. Eiköhän se vielä iske... Ja mä oon kans 11 paikalla sikäli mikäli kaksi aamujunaa stadiin ei oo täynnä.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 14 Kesä 2008, 20:07

Jälleen kerran oli kivaa. Kohtuullisen paljon vatutti kuitenkin esitellä siilejä Aman kanssa KAHDESTAAN. Tazzella oli kyllä etukäteen tiedetty hyvä syy, mutta <strong>Wawa</strong>, mitä ****? Ihan riittävästi on jokaisen tapahtuman yhteydessä valitettu sitä, että ihmiset jättävät tulematta ja tapahtumissa on alimiehitys. Luulisi jo tähän mennessä menneen perille, ettei tapahtumaan ilmoittauduta, ellei olla varmasti tulossa!!! Ja peruutukset tehdään ajoissa, että saadaan korvaavaa porukkaa. On se nyt ***, ettei se mene jakeluun.

Kyllä ihmiset pärjäsivätkin ihan hyvin, mutta siilit eivät. Pyro kävi ylikierroksilla jo yhden aikaan ja sain mm. siilinkuset päälleni sen takia. Ei sinänsä iso juttu, mutta ei ollut kivaa esitellä yliväsynyttä siiliä sen jälkeen, kun se ei ollut kummankaan mielestä (minun tai Pyron) enää kivaa. Myös Siiri oli tosi väsy loppua kohti, vaikka olikin ihanan mahtavan rauhallinen <3 Lisäksi kaikenlaiset ruokatauot lukuunottamatta pissanmittaisia taukoja takahuoneessa olivat ihan utopiaa. Pari palaa patonkia ehdittiin mupeltaa suunnilleen vessassakäynnin aikana.

Kaikesta huolimatta meillä oli kiva pieni porukka karvattomia jyrsijöitä esittelevien tyttöjen kanssa. Olisi vaan ollut kiva, jos ilmoittautuneista olisivat tulleet paikalle edes ne, joilla ei ollut syytä jäädä pois.

<em>Mode siisti tekstiä</em>
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 14 Kesä 2008, 22:23

jaksan vaan kummastella että kun pääkaupunkiseudulla on suurin siilimiehitys niin paikalle kyseisistä ihmisistä ei vaivaudu kukaan..Ama tulee söderkullasta ja natsuko vielä kauempaa..Haloo pääkaupunkiseutu..
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 15 Kesä 2008, 07:36

Aina ei ole kyse vaivautumisesta. Itselläni oli jo aikaisemmin sovittu meno klo 10-16. Minulla olisi ollut 3 siiliä ottaa mukaan, jos olisin ollut tulossa. Hoitosiilini omistaja on työmatkalla ja sain luvan esitellä hänen siiliään. Varmaan monilla muillakin on ollut menoja ja mökkikausikin on jo alkanut. Myös rippijuhlia on näin kesäaikaan, joten on ihan hyväksyttäviäkin syitä olla muualla.
Olen muutamassa esittelyssä ollut mukana ja niissä on kyllä ollut monta siiliä ja monta esittelijää. Jumbon Faunattaressa esittelijöille tarjottiin oikein pullakahvit ja siileille maistiaisia.
Uudet esittelijät ehkä ujostelevat. Ainakaan minä en olisi tullut lähteneeksi mukaan, jos en olisi sattumalta osunut Itäkeskuksen Stockan siiliesittelyyn ja nähnyt miten innostuneita ihmiset olivat nähdessään siilejä livenä. Ja tietysti esittelyolosuhteet vaikuttavat myös eli millaiset tilat ovat. Parissa paikassa on ollut "talon puolesta" matalat laatikot/korit, joissa siilejä on voinut pitää esillä. Pelkällä pöydällä siilin pitäminen on hankalaa, ja melkein mahdotonta, jos paikalla on sekä tyttösiilejä, että poikasiilejä.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Wawa » 15 Kesä 2008, 09:46

Voi hittolainen!!!!!!!

Eikä, se oli eilen, eikö?!
En muistanut yhtään!
Ihan kauheasti anteeksi tyhmyyteni ja huolimattomuuteni.

Toivotaan, että kaikki ei nyt vihaa muo, kun olen tällainen hölmö, etten muistanut.

Oikeasti, unohdin ihan kokonaan, vielä kerran anteeksipyyntö.
Wawa
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 15 Kesä 2008, 12:06

<strong>Anitta2</strong>

Kyllä tuollakin oli esittelyyn panostettu, siileille oli pöydät ja pientä "tarjoilua" ja lisäksi meille oli tarjottavat takahuoneessa. Niistä vaan ei juuri ehtinyt nauttia, kun sitten ei ollut ketään esittelemässä. Kerran kun käytiin vähän kahvia ottamassa, oli melkeen henkilökunnan oven takana jo pari kysyjää odottamassa. Enkä mä niitä soimaa, jotka ei päässeet paikalle hyvästä syystä (varsinkin, jos eivät missään vaiheessa edes olleet tulossa), vaan niitä, jotka ilmoittamatta mitään jäivät pois.

<strong>Wawa</strong>

Kyllä, se oli eilen. Keskustelussakin lukee 14.6. ja kalenteria voit katsoa ihan itse. Mun mielestä on tosi tyhmää (ja lapsellista) vedota unohtamiseen. Mikset merkinnyt päivää kalenteriin? Jos olit niin innoissasi tulossa, niin kai olisit voinut nähdä sen verran vaivaa? Tai mikset tarkistanut päivää tästä ketjusta? En ala paasaamaan asiasta enempää. Tuskin sua kukaan vihaa. Tätä on vaan niin nähty jo. Kannattaa myös vähän aikaa miettiä, miten ikävää olisi pitää Lolaa väkisin hereillä monta tuntia, kun se olisi tosi hermostunut. Eilen oltiin aika pahasti puun ja kuoren välissä, koska siilit olivat aivan raunioita, mutta ihmiset eivät kiinnostuneet, ellei sylissä ollut siiliä. Kolmas siili olisi pelastanut tilanteen, koska vuorottelu olisi onnistunut helpommin.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 15 Kesä 2008, 14:33

Mun viesti olikin oikeastaan vastaus tuohon Tiian "ei vaivaudu kukaan" ja "haloo pääkaupunkiseutu" kohtaan :=)
En siis itse ollut alunperinkään tulossa ko tapahtumaan.

Muutamassa esittelyssä mukana olleena olen huomannut, että siili kestää aika hyvin sellaisen parisen tuntia esittelyä, mutta sitten pitäisi kyllä jo päästä lepäämään, onhan päiväaika vielä siilin nukkumisaikaa normaalisti. Onneksi mulle on sattunut olemaan 4-6 muuta siiliä esittelyssä.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 15 Kesä 2008, 16:09

Me ollaan pärjätty aika kivasti aiemmin silleen vuorottelemalla, että aina on pari siiliä hereillä ja muut saavat levätä. Tällä kertaa, kun paikalla vain kaksi siiliä, oli molemmilla siis hurjasti painetta. No, onneksi saavat taas levätä ja nauttia kotioloista.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 15 Kesä 2008, 21:23

Anitta, en kohdistanu juttua sinuun..
ihmettelen vaan kun siellä päin on niin paljon siilejä orjineen mutta useimmiten pääkaupunkiseudulla tapahtuviin esittelyihin tulee porukka muualta..Ite olin messukeskuksessa memman, jaanan ja natsukon kanssa jne jotka eivät edes asu kauhean lähellä..meiltä matkaa helsinkiin on se 130km..
Ja ymmärrän että on muita menoja, mutta ei kai nyt kaikilla voi olla samaan aikaan..
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 15 Kesä 2008, 21:46

Juu. Ymmärsin. En ottanutkaan sitä ihan minuun kohdistettuna kunhan vastasin.
Olen muutaman siili-ihmisen kanssa jutellessa saanut sen käsityksen, että ottavat siilin lemmikiksi, eikä ole aikomustakaan viedä siiliä minnekään näytille, saati tettää poikasia. Aika paljon on myös sellaisia, jotka eivät tunnu olevan kiinnostuneita tapaamaan muita siili-ihmisiä. Harmi sinänsä, koska parhaiten ihmiset saavat oikeanlaisen käsityksen siileistä, kun pääsevät näkemään niitä ihan kosketusetäisyydeltä.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Wawa » 17 Kesä 2008, 14:36

Natsuko:

Unohtaminen on ihan inhimillinen virhe.
Vaikka sinä kokeneempana siilistinä varmasti ihmetteletkin
sitä, kuina me aloitteliat voimme unohtaa noin yksinkertaisen asian.

Olisin kyllä mielelläni mielelläni tullut paikalle tapaamaan
muita siilejä ja siilien orjia.

En nyt jaksa tästä jutusta keskustella enempää, kun
asia oli vain yksinkertainen vahinko.
Wawa
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 17 Kesä 2008, 17:03

Wawa

Älä nyt aloita taas tuota "kokeneempi siilisti"-lässynläätä, se ei liity asiaan mitenkään. Parempi olisi puhua kypsyydestä, vastuuntunnosta ja siitä, että lupauksista täytyy pitää kiinni. Unohtaminen on inhimillistä, mutta jos olet aidosti kiinnostunut esittelystä, laitat sen ajankohdan johonkin ylös niin, ettet unohda. Siitä tässä on kyse. Ellei esittely taas kiinnosta, älä suotta vaivaudu ilmoittautumaan, jotta muut esittelijät eivät suotta luota siihen, että varmasti ilmaannut paikalle.
Natsuko
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu