Nyt vastailen omastakin puolesta kun palailin lomalta ja huomasin tän keskustelun..
Eli siis tuossa jokin aika sitten toin kaksi tyttövauvaa tuolta saksan maalta ja lennosta eivät olleet moksiskaan. Tosin en kyllä tiedä miten käyttäytyy siili joka on autossakin pahoinvoiva. Tytöt nukkuivat kopassaan koko lennon ajan eikä tosiaan ongelmia ollut. Siilinkoppahan täytyy pitää lennon aikana siellä vastapäisen penkin alla.
Kun tuota tuontia järkkäilin niin omien selvitysten mukaan mikään muu lentoyhtiö ei suostu ottamaan siiliä matkustamoon paitsi finnair. Muilla lentoyhtiöillö joutuvat ruumaan.
Tärkein pointti siilin kanssa matkustaessa on että kun varaat lentolippuja matkatoimistosta, ilmoita sinne että siili on mukana ja kopan mitat. Pyytäkää lippuun maininta että siili matkustaa mukana. Finnair ilmoittaa päätöksensä ja luvan yleensä seuraavana päivänä viimeistään. NYT SEURAA TÄRKEIN TIETO!! vaikka lipussa on merkintä että siili on mukana, sen oma lemmikkilippu pitää maksaa helsingin päässä ennen lentoa erikseen. (60e) Eli kun saavutte ulkomaanterminaaliin niin kaksi kerrosta alempana on finnairin lipunmyyntitiski jossa myyvät lippuja. Vasta sen jälkeen lähtöselvitykseen!!! Eli tavallaan matkatoimisto ei voi tehdä sen enempää kuin saada lippuun merkintä että siili on mukana. Nean tapauksessakin oikeastaan se Finnair mokasi eikä matkatoimisto koska matkatoimisto ei veloita lippua vaan Finnair. Mun kohdalla lähtöselvityksessä eivät tienneet noista lemmikin kuljetuksista hölkäsen pöläystä mutta itse olin selvittänyt asiat etukäteen ja osasin itse kysyä miten saan sen lipun ostettua. Muuten eivät olisi tajunneet myydä sitä mulle erikseen ja olisin ollut samasssa tilanteessa kuin Nea aikoinaan.
Kopassa mulla oli pohjalla sanomalehteä sekä fleecepala ja siilit vielä fleecepussukoissa ja pieni fleecepeitto päällä. Sanomalehteä ja pussukoita oli vaihdon varalle mutta ei tarvittu vaikka pitkä päivä olikin vaaveilla.