Orja laiskistuu kun siili vanhenee, näkyy kuluneen puolitoista vuotta edellisestä Albert-raportista!?! Albert täytti eilen kolme, juhlan kunniaksi tuli kaivettua kamera esiin, herra poseerasi varsin mallikelpoisesti. Juhlaruuaksi oli lokusteja ja jättiksiä, Albertilla on jo varsin hervottomat määrät erilaisia leluja ja mökkejä ja putkia, joten tavaralahjat jäivät tällä kertaa väliin.
Albert on jonkun verran äijistynyt iän myötä, se on rauhallisempi ja kärsivällisempi, ja tämän kesän jälkeen myös pulskempi. Aiemmista kesistä poiketen Albert ei ollut nyt missään hoidossa, vaan meillä kävi ruokkija kotona kun olimme itse poissa, ja tämän myötä Herra A on lihonut puolikiloiseksi. Aikaisemmin A on ollut hoidossa, ja ainakin Laran nurkissa vierailu on saanut herran niin tohkeisiinsa ettei ruoka ole oikein maistunut vaan kaikki yöt on pitänyt etsiä naisiin pääsyä...lisäksi tämän kesän ruokkijat ovat ilmeisesti antaneet kohtuullisen reiluja annoksia, jotka Albert on tunnollisesti vetänyt naamariinsa. Ja ehkäpä siileilläkin on taipumus turvota vanhemmiten? Joka tapauksessa viime aikoina ollaan pidetty vähän dieetintapaista, joten synttäriherkut upposivat sitäkin hanakammin.
Albert on edelleen kaikin puolin terve ja pirteä, toisinaan olen ollut löytävinäni syöpäkasvaimia, mutta aina tähän mennessä ne ovatkin olleet kivekset (höm, höm). Ainoa outo asia on oikeassa etutassussa oleva "luomi", sellainen punainen vähän kohollaan oleva juttu, näyttää vähän ihmisen kirsikkaluomelta. Sekin on ollut tassussa jo pitkään, ei ole arka eikä haittaa muutenkaan, mutta olen kuitenkin ajatellut että jossain vaiheessa voisi käydä näyttämässä sitä lääkärille. Onko muilla ollut vastaavia? Onko siileillä luomia? Albertin korvat ovat täydelliset nallekorvat edelleen ja mitä olen onnistunut suuhun kurkkimaan niin hammaskiveäkään ei näytä pahemmin olevan. Albert on tyytyväinen keski-ikäinen mies
Terveisiä tutuille, lapsille ja lapsenlapsille ja vanhoille sussuille, toivottelee Albert 3 v sekä orjansa.