Pöh.
Kurjaa, että tästä nousi tällänen metakka. Eihän kukaan tosissaan omaa lemmikkiään kiusaa tai anna kärsiä, kaikki meistä toimii lemmikkinsä parhaaksi (tuomalla esittelyihin tai jättämällä kotiin, kukin piikkipallonsa mukaan). Musta ainakin oli tosi hienoa, että Natsuko kertoi rehellisesti mistä on kysymys, jotta saadaan kaikkien meidän siilit mahdollisimman pikaisesti hoidettua, mahdollisimman vähällä kärsimyksellä.
Kaikki me toimitaan lemmikkiemme parhaaksi!
Tuosta siilitietouden levityksestä sen verran vielä (kutria kompaten), että... Ei kukaan tosiaan ole sen huonompi siilisti (ei kai tällästä kukaan sanonutkaan?
), vaikka ei siiliään haluaisikaan altistaa mahdollisesti stressaavalle tilanteelle. Toki, jos on innostunut siilitietoutta levittämään, voi tulla vaikka ilman siiliä paikalle kertomaan niistä
Mä olin käsi kipsissä muutama vuos sitten lemmikkimessuilla ja näin ollen siis ilman siiliä ja ihan hyvin ne ihmiset mun jorinoita kuunteli sen jälkeen kun oli päässyt ensin siiliä paijaamaan ja kokeilemaan.
Eli kyllä suistakin on pulaa noissa esittelyissä, kun ihmiset kuorossa yselevät piikkipalloista.
Mun mielestä on ollu ihan mielenkiintosta keskustelua siiliesittelyistä, muutamaa ikävää henkilökohtaisempaa kommenttia lukuunottamatta. Musta on hienoa, että on eriäviäkin mielipiteitä siiliasioissa, niinhän kaikissa asioissa on! Meitä on moneen junaan ja kaikilla oma tapansa pitää parasta mahdollista huolta lemmikistään
Nytkin Tapsun ottaessa esille stressiongelman, huomattiin, että kaikki vastanneet olivat jotakuinkin samaa mieltä, mutta kukin toimii silti oman siilinsä ja tuntemuksiensa mukaan.
Ja vastaukset siihen, että siiliesittelyjä on liian usein ja ei kysellä etukäteen, ei ollut varmaan "suuren yleisön" tiedossa. Eli että esittelyihin joutuu yhdistys tosiaan ilmottautumaan useamman kuukauden aikaisemmin (ja joissain jopa olemaan paikalla sakkouhalla..). Ja että vaikka palstalla tunnutaan huutelevan esittelijöitä usein, on ne vaan noihin muutamiin tapahtumiin. Toki tuntuu varmasti, että esittelyitä on jatkuvasti, kun esittelijäkyselyt ovat yleensä vähintään kuukauden ajan etukäteen palstalla.
Jokainen meistä haluaa omien (ja kaikkien maailman) siilien parasta vaan, soudetaan samaan suuntaan niin päästään vielä pitkälle!
Tappelu on kurjaa ja menee ulkopuolisiltakin päivä pilalle, niinkun Marianne tossa jo sanoikin.