Ei mulla ne hamsut ollut yhtäaikaa, vaan useamman vuoden aikana
Kerrallaan oli enintään 7 hamsua. Silloin niiden hoito-ohjeet ja tilat yms oli erilaisia kuin nykyään.
Mun viimeinen hamsu, musta pk uros Yrjänä eli vallan vapaana. Elikin melkein 4 vuotta. Se mm. tappoi hiiren pakastimen takana, missä sillä oli siemenkätkö, kiipesi alakerrasta yläkertaan kierreportaita ja yllätti äitini roskiksesta tonkimasta munankuoria
Meillä kävi niin, että ekan hamsun sain 7-vuotiaana (1986) ja sen piti olla tyttö... poikahan se oli. Sitten ostettiin toinen hamsu, musta naaras ja se sai viikon päästä poikaset ihan yllärinä (eläinkaupan moka), siinä sit katottiin, että kiva, ei mitään hajua poikasista (eikä sillon ollut nettiä, mistä ois voinut katsoa tietoja, pelkkä kirjasto). Soitin yhdelle hamsterikasvattajalle, kun kuuluin yhdistykseen, että mitäs nyt tehdään
Olin sillon 8-vuotias. Poikaset (5) selvis kaikki ja niistä 2 jäi meille, 3 saatiin myytyä / annettua. Joka poikanen oli eri väriä, oli albiino, harmaa, normaali... kaikennäköisiä.
Sitten ne vaan aina lisääntyi... siis uusia tuli ja poikasiakin välillä. Ei tietenkään sukulaiset lisääntyneet