Ehdokas Marianne on kohta 30-vuotias ja vaikuttaa Tampereella. Olen filosofian maisteri, ja valmistunut kulttuurintutkijaksi, erikoisalaani on suomalainen kansanperinne ja eri maiden kulttuurit ja uskonnot. Olen myös toiminut useita vuosia ravintola-alalla sivutoimisesti.
Perheeseeni kuuluu mies (joka myös hoitelee meillä siilejä), sekä vajaa 3-vuotias Vilja-tyttö sekä puolivuotias Kerttu. Meillä on tällä hetkellä kaksi melkein 5-vuotiasta omaa kasvattia Metsännenän Nukka ja Pihla, sekä kaksi koiraa russeli Tuisku ja sheltti Nala.
Harrastan myös ratsastusta ja hoitelen hevosia.
Ensimmäinen siili tuli meille 2002 syksyllä, Tuhto. Sitten tulikin vuoden sisällä Yökankaan Usva ja Herra Nenä, ja aloin kasvattaa nimellä Metsännenän siilit. Meilä on ollut 4 poikuetta, ja kaksi kasvattia jäi sitten lopulta meille asumaan ja asuu edelleen. Nyt olen kasvatustauolla, koska tilaa ja aikaa on rajoitetusti ja nuo vanhukset ovat eläkkeellä.
Yhdistyksessä olen ollut mukana heti 2002 alkaen ja toiminut muistaakseni vuodesta 2004, olin aluksi moderaattorina ja tiedottajana, vuodet 2005-2007 toimin hallituksen puheenjohtajana. Tällä hetkellä olen palstan moderaattori ja toimitan Silium-jäsenlehteämme. Hallitusvastuuta en ole kahteen vuoteen ottanut kahden pienen lapsen, muuttamisen ja opiskelujen päättämisen vuoksi. Nyt olisi taas virtaa jatkaa hommissa
. Toimin tällä hetkellä myös Tampereen alajaostossa kotisivuvastaavana.
Minua kiinnostaa siilikannan säilyttäminen monimuotoisena, kasvatusasiat, värit, näyttelyiden järjestäminen (pet-mallisina), sekä siiliasioista tiedottaminen. Toki muutkin asiat kiinnostavat, siis oikeastaan kaikki asiat siileissä ja siilitoiminnassa, mutta nämä ovat varmaan vahvinta alaani. Myös yhdistyksen jäsenasiat pitää hoitaa mielestäni asiallisesti ja mahd. ripeästi.