Kirjoittaja Anitta2 » 22 Maalis 2009, 10:39
Minulla on uima-altaita siilellä. Osa käytössä hoitosiileillä, osa omalla poikasten aikaan ja matkakäyttöön. Isoin on halkaisijaltaan vajaa 2 m.
Altaan alla on fleesehuopa estämässä kylmää lattiasta, altaan sisällä sanomalehtiä ja joskus pienempi huopa. Lämpömatto on irrallaan roikkumassa pesäkopin vieressä. En uskalla laittaa sitä muovin päälle, ettei muovi sula.
Uima-allas on myös helppo pestä suihkulla.
Uima-altaan sisälle voi myös laittaa vaikkapa vahakankaasta irtopohjan, niin se on vielä helpompi ottaa pesuun.
Allasta on myös helppo pistää pienemmäksi päiväsaikaan. Reunasta vaan siirtää vähän kasaan ja illalla levittää takaisin siilin iloksi.
Riippuen lattiasta, niin varuiksi voi altaan alla myös pitää vahakangasta tai muovitettua froteeta. Meillä tuli pohjaan taitoskohtaan reikä ajan kanssa ja just siihen siili pissi lammikon ja niinpä villamatto joutui pesulaan. Olin pitänyt allasta villamaton päällä, että siilillä olis lämmintä, vaikka meillä onkin huonelämpötila 24 astetta.
Niin ja vielä... Altaan reunat eivät pysy pystyssä itsekseen. Minä pidän hiekkistä ja pesälaatikkoa ym reunan vieressä estämässä reunan kaatumistä sisäänpäin. Puhallettavareunainen ei ole välttämättä pitkäikäinen, meillä meni yksi reunakerros puhki parissa kuukaudessa.