Reino-Raivo syö todella hyvin. Toukat, madot....ihan kaikki kelpaa. Laihuuden syy ei siis selkeästi ole ollut ruokahaluttomuus. Ihossa olleet pienet haavat ovat lähes kokonaan parantuneet. Eli nyt hänen kanssaan ei tuntuisi olevan mitään ongelmia...mutta pidän häntä kyllä vielä tarkkaan silmällä jatkuvasti. Eilen sai vessapaperirullat kyytiä oikein kunnolla ja yksi jä päähänkin vähän jumiin
kun lattialla seikkailtiin. Eläinlääkäri konsultaatiota olen saanut puhelimitse, mutta ajankin varaan tässä kun vaan tulee aikoja vapaaksi.
Vitamiinit sun muut olen lisännyt ja oikein laskenut kunkin vitamiinin saantimäärät (ettei esim. tule A tai jonkin muun vitamiinin yliannostusta). Nutriplussasta Reino ei tykkää, joten en ole sitä nyt pakolla antanut, kun syö muutenkin niin hyvin. Painoa on nyt tullut aika kovaa vauhtia lisää sellaiset 20g viikossa.
Vaikka nämä nyt oli ensimmäiset siilini niin olen kyllä todella tyytyväinen että otin asioista aika tarkkaan selvää etukäteen ja kyllä tuo matelijapohjakin auttaa...jos ei muuten niin Nutriplussat, vitamiinit, loislääkkeet jne. jne. löytyy kotoa valmiina.
Ulostenäytteen yritän itse tutkia koulussa kun seuraavaksi on mikrobilsaa vaikka en usko, että tuolla olisi sisäloisia, ei oikein ole mitään oireita. Mutta ihan varmuuden vuoksi.
Tässä nyt näkee sen, että kaikkiin "kasvattajiin" ei voi luottaa. Vaikka tämä on tuolla matelijapuolella tullut hyvin selväksi jo aikaisemmin niin en silti ollut tarpeeksi varautunut tähän. Kysyin kasvattajalta kyllä mielestäni kaikki...loppupeleissä se jäi kiinni siitä, että eläimen kuntoa ei meilin välityksellä voi nähdä. Kasvattaja vakuutti minulle että eläimet on asiantuntevan eläinlääkärin tarkastamia, täysin terveitä (kysyn kaikki siilien perussairaudet läpi), saaneet monipuolista ruokaa ja ovat muutoinkin hyvässä kunnossa. Lisäksi muiden lajien kanssa oppineena vielä googletin kyseisen kasvattajan kun en mitään negatiivista löytänyt niin tulin siihen lopputulokseen että voin eläimeni häneltä ostaa....ei olisi pitänyt.
Kaikki pitää selkeästi oppia kantapään kautta....