Innostuin eilen väsäämään siileille leluja
Putkia niillä olikin jo ennestään, jotain ilmastointiputkea varmaan, halkasijaltaan 11 cm, ja olen niihin ommellut irrotettavat päällysteet fleecestä. Nyt eilen sitten ompelin siileille samalla kaavalla putken muovisesta kukkaruukusta, eli pohja siitä pois ja fleecestä päällinen. Ihan kiva tuli, tänään olisi suunnitelmissa ommella lisääkin samanmoisia, kun noita kukkaruukkuja kerta on kaapeissa jos jonkin kokoista. Vielä kun keksisin, millä kaavalla saisin ommeltua pysyvän päällisen kukkaruukkuun, johon jättäisikin pohjan paikalleen.. Ehkä tarranauha pohjan sisäpuolla voisi toimia, täytyy kokeilla.
Sitten tein siileille myös pari pientä palloa niistä sellaisista suklaamunan sisällä olevista muovisista "munista". Aikasemmin olen tehnyt kissoille niistä leluhiiriä niin, että laittaa jonkun kilkattimen helisemään sinne munan sisälle ja sitten virkkaa siihen päällisen. Siileille tein yhden pallon samalla lailla, laitoin sisälle kulkusen ja virkkasin päällysteen huopanen-langasta, ja sen vielä sitten huovutin mäntysuovalla. Toisen samanlaisen tein myös, mutta siihen muoviosaan tein muutaman pienen reiän ja sen sisälle laitoin kuivattua neilikkaa. Tämä osoittautuikin aika kivaksi siilien mielestä
Rapisee kivasti ja tuoksuukin vielä! Mitähän muuta hajustetta sitä keksisi tähän tarkoitukseen, saa vinkata..
Fleecepusseihin ja -putkiin olen muuten ommellut suihin vahvikkeet ohuesta vaahtomuovikaistaleesta, pysyy hyvin muodossa ja voi pestä ongelmitta koneessakin. Ja siilitkin tykkää