Kirjoittaja Kaisa » 28 Maalis 2004, 17:47
Henna voimia jaksamiseen ja pidän peukkuja sen häviävän pienen toivonkipinän puolesta, että Nellillä on vain korvatulehdus. Joka tapauksessa tuntuu pahalle, kun olet moiseen rumbaan joutunut. Sinun tilanteessasi, mikäli Nellillä on WHS, olisin kyllä itse valmis ottamaan yhteen rankemman kautta ko. liikkeen kanssa kuluttajan suojaviranomaisten ja eläinsuojeluviranomaisten avustuksella. Pienen kuluttajan voi olla turha mennä pullikoimaan yksinään, mutta viranomaisilla saattaisi olla toivottu vaikutus asiassa. Minulle on tullut kuulopuheiden, siis täällä käytyjen keskustelujen, pohjalta käsitys, että tiedät kyllä mikä liike tietää kasvatukseen käyttämiensä siilien periyttävän WHS:ää. Tämä siis minun käsitykseni asiasta, ei varma tieto. Sitä koska heille on ensimmäisen kerran asiasta sanottu, tai koska ovat sen itse huomanneet, en osaa sanoa mitään.
<br>
<br>Mutta kannatan Pirjon ehdotusta puhu suu puhtaaksi tiedätte kyllä mistä liikkeestä, mutta vain asiat jotka pystytään toteen näyttämään ei huhuja ja kuulopuheita, kukaan, eikä varsinkaan yhdistys, ei varmasti halua niskoilleen herjaus tms. syytettä ko. liikkeen taholta ja raastupaan kutsua.
<br>
<br>Kyllä tuollainen edesvastuuton toiminta täytyy saada loppumaan jollain keinolla. Uskon, että joku laillinen keino löytyy, onhan noita tapauksia, missä ihmiset ovat saaneet eläinten pito kieltoja. Mielestäni on täysin verrattavissa käyttää jalostukseen eläintä joka kantaa tappavan taudin geeniä, kuin pitää eläintä huonoissa oloissa. Itseasiassa, tarkemmin mietittynä pahempikin. Eläimen pidossa uhriksi joutuu vain huonoissa oloissa oleva eläin, tässä toisessa vaikka kuinka monta sivullista jotka ovat luottavaisina ostaneet itselleen "terveen" lemmikin.