Kirjoittaja Kaisa » 02 Huhti 2004, 09:44
Niinpä, tästä elämän pienistä iloista onkin tullut aika mielenkiintoinen keskustelu - voipi olla ylläri jos ensimmäisen kerran tulee lukemaan tätä ja täällä jutellaan pinkeistä ja päättömästi juoksentelista kanoista.
<br>
<br>Itsekään en pystyisi pinkkiä varmaan tarjoamaan, vaikka eihän siinä ole sen kummemmasta tosiaan kyse kuin omasta pihvistä lautasella. Mutta jotenkin karsastan ajatusta pienestä nisäkkäästä toisen pienen nisäkkään ruokana, vaikka kuinka on kuollut ja ruokaeläimeksi kasvatettu.
<br>Itse olen ollut aina metsästystä vastaan tavallaan, mutta kertaalleen lähdin mukaan lintumetsälle ja matkan varrella yhdytimme mitä suloisimman metsäjäniksen. Siinä minä sitten tarvoin perässä kun mies tähtää pupusta pyssyllä. Siellä se pupu oli mielestään hyvin piilossa n. 30 cm korkean katajan takana - se oli sitten sen viimeinen piilopaikka, ei mikään hyvä piilo reppanalla.
<br>
<br>Siinä minä sitten seisoin vieressä, kun vedettiin puukolla auki pupun maha ja sisukalut pihalle. Olin kuvitelut, etten olisi voinut toimitusta katsoa luopumatta aamiaisestani, mutta niinhän vain katsoin. Lopuksi vielä silittelin pupua ja tuumasin, että kyllä sillä on pehmeä turkki ja rupesin miettimään mitenkähän ne matkamuistomyymälöissä myytävät jäniksen käpälät tehdään. Saisinko tuosta pupusta itselleni onnenkäpälän? Ei tullut minulle tassua seinälle, mutta kyllä pupu maistui hyvälle kermakastikkeella punaviinin kera.