Minulla on kohta 3 kk täyttävä poikasiili. Herramme iho on hilseillyt piikki/karvan rajakohdalta, eli hilseilyä ei ole ole havaittu muualla herran selässä. Ensiksi mietin ettei huolta sillä piikinlähtö on vasta takana, joten on varmasti normaalia, että siililtä tippuilee vielä piikkejä. Mutta piikkejä taas löytyy aika runsaasti ympäri herran asuintilaa ja hilseilyä on paikoitettu vain tietystä kohdin (olen kyllä huomannut piikkien olevan lähtemispisteessä muissakin kohdin selkää) joten epäilykseni heräsivät.
Siispä ajattelin kysellä teiltä monenvuoden kokemuksen omaavilta, että onko syytä huoleen? Itse en löytänyt tästä 'ongelmastani' toista aihetta ja ennen kuin otan yhteyttä eläinlääkäriin, olisi hyvä kuulla kasvattajilta eri näkökulmia tähän asiaan. Herramme tilannetta on tarkkailtu nyt jo muutaman viikon, ruoka maistuu ja paino on tasaisessa nousussa eikä muita ongelmia ole esiintynyt.
Tietysti herra on vähän kärttyinen, kun ei taida iho tuntua kivalta ja epäilisin jopa pientä 'murrosikää'.
Joten olisin oikein kiitollinen jos vastaisisitte.