Ilmeisesti takerruit mun kirjotukseeni noista useista eri mielipiteistä.
Kuten mielestäni ihan selkeesti kirjotin, niin yhdistyksen jäsentenkin välillä on erimielisyyksiä siilien hoidosta ja pidosta eikä tässä siitä ollutkaan kysymys. Vaan siitä, että moni, joka ei yhdistykseen kuulu, on tehnyt tietoisen valinnan ja nimenomaan siitä syystä, että ei ole yhdistyksen kanssa samoilla linjoilla. Usko pois, että tässä lähes 7 vuoden aikana on aika monet esittelyt ja messut kierretty ja esittelijöitä nähty laidasta laitaan. Yhdistyksen jäsenet ei yleensä esittelijöinä suosittele mm. kanihäkkiä siilin asumukseksi tmv (yhdistyshän ei suosittele häkkiä siilin asumukseksi), toisin kuin yhdistykseen kuulumattomat esittelijät. Ja näitä oikeasti suuria ja merkityksellisiä eroavaisuuksia mielipiteissä on liikaa. Eri asia keskustella yhdistyksen jäsenten välillä siitä onko porkkanasose sopiva siilin ruokavalioon
Huomasit varmaan myös, että itsekin olet kirjoittanut tälle palstalle olematta jäsen, joten ei välttämättä kovin moni muukaan tänne kirjoittanut ole. Sillä ei välttämättä kannata mitata jäsentietoutta. Ellei kirjoittajan nimimerkin alla sitten lue hallitus tai moderaattori, molempien luokkien kirjoittajat ovat aina jäseniä
Aina voi oppia uutta ja jatkuvasti opitaankin. Siilitietous kasvaa päivä päivältä ja jo muutamassa vuodessa on suositukset vähän joka asiassa muuttuneet suuntaan tai toiseen.
Jokainen voi järjestää/osallistua millasiin esittelyihin haluaa, mä itse suosin sellasia, joissa edustetaan yhdistyksen ihanteita (eli edustetaan yhdistystä ja/tai edustajat ovat jäseniä).
Edit. Painotan nyt vielä tähän erikseen, ettei tämä karkea yleistykseni koske kaikkia yhdistykseen kuulumattomia henkilöitä, vaan että valitettavan suuren osan kanssa näin on. Selvennys siksi, ettei kukaan ota henkilökohtaisesti oman itsensä tai kaverinsa vuoksi