Tietämätön :/

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Tietämätön :/

ViestiKirjoittaja siilineiti » 11 Huhti 2011, 19:55

Kyselisin, kun siiliä lemmikiksi mietin, että
A) Kuinka paljon siilit suurin piirtein maksavat?
B) Mistä niitä saisi?
C) Ovatko ne paljon rahaa vieviä?
D) Tarvitseeko rokottaa?
E) Mihin sen voisi viedä jos lähtee esim. matkalle?
F) Voiko siilin ottaa perheeseen jossa toinen vanhemmista on allerginen mm. hamstereille & marsuille?
siilineiti
New member

ViestiKirjoittaja mjarru » 11 Huhti 2011, 20:11

A) n 350-400e
B) Kasvattajalta lukee tuossa sivussa kunn katsot sieltä kasvattajat <-------
C) Kyllä meillä ainakin on siilin aina mennyt enemmän rahaa. kun esim kissaan tai koiraa. Asumme siis rovaniemellä ja täällä on vähän harvinaisempia lemmikkejä siilit, joten ruuatkin maksavat vähän enemmän.
D) Ei ainakaan tietääkseni? Itse olen antanut kuitenkin
E) joillekkin kasvattajille, ota mukaan tai kysy ystävältä?
F) Tämähän on vähän hankala kysymys.. Joillekkin ei tule siileistä mitään allergisia reaktioita, mutta joillekkin tulee. itse olen allerginen hamsuille, mutta meillä on ollut siili ja toinen tulee ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Käy katsomassa siiliä kasvattajalla, niin saat arvokasta tietoa ja näet eläimen todellisuudessa!

ps. Jos Siilejä pitää rokottaa, niin kertokaa ihmeessä mullekkin! : )
mjarru
Member

ViestiKirjoittaja mjarru » 11 Huhti 2011, 20:12

D) oho! piti lukea, että itse olen kuitenkin madottanut siilin säännöllisesti!
mjarru
Member

ViestiKirjoittaja siilineiti » 11 Huhti 2011, 20:35

Okei, kiitos tuosta :)
siilineiti
New member

ViestiKirjoittaja Katinka » 11 Huhti 2011, 20:56

Tältä palstalta löytää vastaukset suurinmpaan osaan kysymyksiä. Eikun lukemaan vaan :)
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja tini » 13 Huhti 2011, 17:20

Mjarru vastaskin jo aika hyvin kaikkeen :) Ja tosiaan, palsta on pullollaan tietoa, voit käyttää hakua siihen :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 06 Touko 2012, 19:33

Yleensä siili täytyy rokottaa esimerkiksi úlkoloisiin silloin,kun sille annetaan ulkoa tuotuja ötököitä!:)
Vaahtis
Member

ViestiKirjoittaja julius » 05 Elo 2012, 20:30

Laitetaan vielä lisäys, että siiliä lemmikiksi harkitessa kannattaa ihan oikeasti käydä katsomassa mitä hyönteiset eläinkaupossa maksavat (n. 8 e purkki) tai mistä nettikaupoista niitä voi edullisemmin tilata. Tai sitten asennoitua hyönteisten kasvattamiseen. Siili syö päivässä n. 20-30 grammaa ravintoa ja ötökät taitaa olla niitä, jotka maistuu. Meidän siiliä on ollut ihan turha puijata laadukkaillakaan kissanruualla, jauhelihoilla tms.

Kannattaa myös ymmärtää sekin seikka, että siili on ihan oikeasti yöeläin, eli ei varsinaisesti mikään seuramiesten kuningas. Siilillä pitää olla myös riittävästi tilaa liikkua ja sitä pitää uskaltaa ja haluta käsitellä.

Tämä siksi, että itselläni ei ihan ole sujunut tuo hyönteisten kasvatus, koppiksia on kyllä, mutta matoja ei oma farmi vielä tuota (kolmisen kuukautta tässä sitä yritelty).

Siili on tavattoman suloinen otus, mutta hankintapäätös, sitä ei kannata tehdä hetken mielijohteesta. Ja tämä paatos rakkaudesta siileihin, ne ovat mahtavia, mutta vaativat sitoutumista ja kunnon hoitoa.
julius
Member

ViestiKirjoittaja Tapis » 06 Elo 2012, 08:05

Heippa

Minulla vauhdittui matojen tulo kun laitoin fleecenpalan koppisten joukkoon. Tykkäävät munia niihin ja ilmeisesti hautuvat niissä hyvin :)
Tapis
Member

Paluu Siilikeskustelu