Siileille ei tietääkseni ole omia matolääkkeitä, mutta kissojen matolääkkeet ajaa asiansa. Itse olen madottanut siiluja mm. Axilur 250 mg:lla, jonka annostus on 1 tbl 5 kg kohti, ja siitä sitten laskeskellut siilille annostuksen 500 g mukaan, vaikka siilini eivät ihan sitä painakaan, osa lääkkeestä jää nimittäin kuitenkin ruiskuun. Olen siis jauhanut tuota ½ tablettia ja liuottanut sen veteen, esim. 1 ml:aan, jolloin annostus on 0,2 ml eli 1/5 puolikkaasta tabletista päivässä. Axiluria annetaan siis kolmen päivän kuurina.
Ja kastematoja voi tosiaan pitää päivän-pari mullassa tms. jotta ulkoa syöty aines kulkee läpi, mutta loisten poistumisesta samalla en kyllä tiedä.. Kostean talouspaperin päällä olen kuitenkin itse pitänyt matoja yön yli ennen siileille syöttämistä, ja siinä ajassa ne on yleensä jo hyvin puhdistuneet. Kastemadot vaan sitten tiedoksi luikertelee halutessaan pystysuoraa seinää pitkin ja litistävät itsensä vähänkään löysemmän kannen ali, että lasipurkin olen itse kokenut niille parhaimmiksi