Kirjoittaja Kaisa » 08 Huhti 2004, 19:18
Allergioden suhteen uskallan puhua vain itsestäni, kun nuo allergiat ovat hyvin yksilöllisiä. Olen lapsena ollut allerginen eläimille (kissa, koira, lehmä, jyrsijät, yms.) siitepölyistä suurimmalle osalle, paju oli pahin, ruoka-aineista sitrushedelmät ja maidon rasva olivat minulle pahoja. Astmakin minulle on todettu. Murrosiän myötä suurin osa allergioista helpotti tai poistui. Nykyään oireilen siite- ja huonepölyille, pitkässä altistuksessa kissoille ja koirille nenän tukkoisuudella. Astma ei vaivaa. Siiliä miettiessäni suurin kysymys oli allergia. Olimme joutuneet luopumaan koirastamme kun oli pieni, joten tiedän mitä on rakkaasta lemmikistä luopuminen. Päätin, että riskistä huolimatta minulle tulee kotiin piikikäs kaveri. Nyt reilun puolen vuoden aikaan, en ole havainnut muuta kuin satunnaista iho-oireilua (punoittavaa ihottumaa lähinnä käsivarsissa ja ylä vartalossa). Nenä ei ole ollut normaalia tukkoisempi, eikä silmissäkään ole ollut oireita.
<br>
<br>Uskallan varovaisesti toivoa, että siili ei ole minulle allergiaa aiheuttava eläin. Mutta mikäli oireita ilmenee, siili pysyy ja minä suurennan lääkeannosta.